Högre växel

Har tänkt lite, eller väldigt mycket. Det jag vill mest just nu är ju att bli frisk. Och jag vet att jag kan bli det, jag kommer bli det. Men det börjar bli bråttom. I sommar vill jag kunna leva ett normalt liv utan att vara bunden till exakta mattider etc. Jag vill kunna njuta av livet och bara vara. Därför vill jag ju att det ska gå snabbt, jag vill komma upp i min normalvikt och få friskare tankar så snabbt det bara går.
Sen kommer vi till problemet. Samtidigt som jag så gärna vill bli kvitt allt som har med sjukdomen att göra så är jag ändå inte redo att göra allt för att komma dit. Jag är inte beredd att göra det där lilla extra, ta det där stora steget framåt. Jag menar, jag går framåt men inte så snabbt som jag egentligen villl göra. Varför? Varför låter jag det ta så lång tid? Vad väntar jag på? Kanske att komma till någon punkt då jag känner mig redo, men det är bara att inse jag kommer aldrig känna mig helt redo. Så samtidigt som jag vill att det ska gå snabbt så vill jag också dra ut på det.
Men nu kan jag inte fortsätta att sega mig fram och vänta på bättre tider. Nu måste jag lägga i ett extra krut för att jag ska få den sommar jag drömt om, utan matschema och ångest. Va fan, jag ska ju göra en massa kul i sommar, jag har inte tid att vara sjuk. Så från och med nu gäller det att lägga i en högre växel. Jag nöjer mig inte längre med att följa matschemat, jag ska äta utöver det och utmana mer. Snälla om ni har några utmaningar till mig så kommentera gärna. Tänkte göra en liten lista som jag kan bocka av!
Kom igen nu tjejer, nu kör vi! Livet väntar på oss.
Hahah övertaggad tjej som äter macka, haha


Kommentarer
linnea

FANTASTISKA tjej! Vilken inställlning, så jäkla rätt! Övertygad om att du kmr klara dettta! Vi har ju våra vektyg från behandling att minnas och ta med - skillnaden är att kontrollen nu ligger i dina händer. Och faktum är att jag tror det är så man blir frisk, på riktigt. När man sjäkls tvingas styra resan mot total friskhet. Kräver att manverkligen vil SJÄLV. Och kan själv. Och det kan du, det är jag säker på!! Kramar



En fråga, hur gammal är du? :)

2012-04-17 @ 06:20:32
URL: http://linneahs.wordpress.com
Saga

Himmlar och pannkakor vad du gör mig glad!!DU ROCKAR!! En utmaning kan vara efterrätt bestående av glass, kanske en tårtbit eller kex med ost? något du själv (var ärlig nu!!)sett som "förbjuden" mat. Och igen, du rockar!! <3

2012-04-17 @ 18:31:12
URL: http://skavsnigels.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0