Linsbiffar

Tjenamors!
Har just avnjutit en god middag som jag själv lagade. Det blev linsbiffar med bulgur men det var lättare sagt än gjort. Glömde nämligen att ha havregryn i som skulle hålla ihop dom så de bara flöt ut och blev en sås. Blev jättearbete och började nästan gråta (haha överkänslig jag vet) tills mamma kom och såg felet. Fick ta och göra om allt men till sist blev det väldigt gott i alla fall, haha!
Tänkte därför dela med mig av receptet ( som förresten är från Capio):

Ingredienser:
2 dl okokta linser
2 morötter
1 gul lök
1 dl solrosfrön
2 dl havregryn
Fetaost
Soltorkade tomater
Salt, chilipulver, oregano

Gör såhär:
Koka linserna mjuka
Blanda med rivna morötter, lök, frön, feta, tomat och kryddor och sist havregryn(!!)
Forma till biffar och stek

Smaklig måltid!



Kommentarer
camilla

mm vad gott de lät :D

Hur har du haft det idag?:D Hoppas du mår bra?



haha du presenter till killar är omöjligt xD har du hittat ngt?:P



idag har jag arbetat hela dagen:D imorn är de skola:P vad ska du göra imorn?

kraamisar<3

2012-04-18 @ 19:30:49
URL: http://resanupp.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0