Snöstorm

Godmorgon finingar!
Vad är det för väder man vaknar upp till egentligen? Fy så hemskt med snöstorm i april, det skulle ju bli vår nu.. Usch man blir verkligen deppig av det här vädret.
I alla fall, idag har jag inga särskilda planer för dagen vilket känns både bra och dåligt. Det är ju just det som jag måste öva på, att bara vara och ta det lugnt. Skulle egentligen träffa en kompis men vet inte om jag orkar. Hatar mig själv för det, att jag aldrig orkar. Allt blir bara så komplicerat när jag ska träffa någon. Det låter så fånigt men allt det där med matschemat hit och dit och att jag måste äta på vissa tider ställer till det så mycket för mig. Och sen finns inte riktigt orken till att träffa någon än heller. Längtar tills jag blir frisk då allt bara kan gå av farten och man inte behöver planera så mycket, håller ni inte med?
Jaja, man får väll ta och utnyttja snön och kanske gå ut på tomten och göra en snögubbe? Det skulle nog min lillebror uppskatta.
Ikväll ska i allla fall familjen till stan och äta på restaurang för att fira min syster som fyller år på måndag. Var en evighet sen jag åt på restaurang så det ska nog bli mysigt.
Nu ska jag bara mysa in mig i täcket och njuta av att inte vara ute i snöovädret, hihi.
Ha en fin dag! PUSS


Kommentarer
isa

hej söt!

svar; ja, jag är också låst vid tider och rutiner. men just nu är prio ett att få i sig maten, sen när man har lite stabilare vikt tänker jag att man kan börja rucka på tider och experimentera :)



jag skrev ut mig från capio behandlingshem. var på 51:an 6 månader (hjälp vad länge det lät ser jag nu) och sedan var jag på behandlingshemmet ca 5månader innan jag skrev ut mig. så jag hade varit i behandling länge, länge och kände mig redo! :) hoppas det går bra för dig. ge dig fan på att klara det och visa alla haters där ute <3

2012-04-14 @ 10:15:14
URL: http://cookiedough.blogaholic.se
Saga

SV: Jo, sen tidernas begynnelse. Har ett fullblods sto:) Men övningsköra...näää... har suttit bakom ratten en gång, sen vågade ingen åka med mig något mer. säger ganska mycket;)

Puss

2012-04-14 @ 10:27:58
URL: http://skavsnigels.blogg.se/
Helena

Tack för din kommentar, vad söt du är :)

För tillfället känner jag mig ganska frisk. Ätstörningen är inget som hindrar mig från att leva ett "normalt" liv, men fortfarande i vägen! Hade gärna tänkt lite mindre tankar liksom!

2012-04-14 @ 13:21:54
URL: http://helenaantecknar.blogg.se/
deniiise :)

Den vita kommer från Nastygal om jag inte missminner mig. Så otroligt fin ! :)



Jag har aldrig gått på dagvård eller liknanade om det är så du tänker? Jag har blivit frisk i princip på egen hand med hjälp av min mamma och mina kompisar & egen motivation såklart. Sen har jag även haft en väldigt oregelbenhandling med samtalsterapi men den gav inte ett skit.. Nu går jag hos en psykolog en gång i veckan, vet inte om det ger så mycket för har bara varit där 4 gånger men det funkar okej ändå :)



Hur frisk jag är? Jag vet inte riktigt vad du menar men alltså jag äter självmant, får träna när jag vill & så liknande. Jag har dock svårt att äta över ett visst antal kalorier per dag & räknar kalorier i allt jag äter. Jag har svårt att äta en stor påse lördagsgodis, dricka alkohol & liknande. Jag gör dessa saker ibland dock med kompensering och ångest...



Kram <3

2012-04-14 @ 15:18:56
URL: http://flikkand.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0