Friskhetsshortsen

Tjenixen!
Orkade till slut pallra mig upp från sängen och iväg på lite skoj, och tur var väll det annars hade jag legat och sovit hela dagen. Känner mig piggare när jag hittar på något.
Efter en snabb titt på brorsans fotbollsmatch drog jag mig till centrum där jag mötte upp en fin tjej för fika. Vi gick i samma klass på låg- och mellanstadiet men inte setts sedan dess. Genom våra bloggar har vi sedan fått kontakt och bestämde oss för att ses. Det var himla mysigt och vi satt och pratade länge. Så klart ingenting som drar ner varandra utan det var mest pepptalk.
Sedan kom mor och jag gick med henne och letade efter byxor. Herre gud jag kan ju inte ha ett enda par här hemma. Och så klart slängde jag alla mina jeans/shorts jag hade när jag var frisk. Dum som jag var så tänkte jag att jag aldrig skulle bli så stor igen, fy fan va sjuk man var alltså. Är så trött på att bara gå runt i för små byxor och shorts som man knappt kan andas i så nu blir det äntligen lite nytt, eftersom jag snart är i min normalvikt så kommer jag ju dessutom kunna ha dem långt framåt. Mamma hade lovat att för varje par jeans/byxor/shorts jag växer ur så får jag ett par nya, inte mig emot!
Kom i alla fall hem med ett par svarta stuprörsjeans och ett par shorts som sitter lite löst. Dessa shorts är verkligen mina friskgetsshorts, jag älskar dem. De är så stora att jag skulle kunna växa i dem mer, om det nu skulle vara så. Känns så bra, första gången jag inte köper byxor som sitter precis på höften.
Känner mig så pepp. Jag som alltid varit så rädd för att komma tillbaka till min friska, sunda och normala vikt. Nu känns det inte längre skrämmande, jag vill dit. Vad jag kommer ihåg så var jag ju inte missnöjd med min kropp då så jag kanske kommer till det stadiet att jag känner mig bekväm med min kropp igen. Det borde jag göra!
LOVE


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0