Svar på tal

Har inte mycket för mig ikväll. Skulle gått ut men känner att jag börjar bli sjuk igen och mamma ville att jag skulle vara hemma lite mer den här helgen. I brist på annat att göra så tänkte jag svara på en kommentar jag fått från en fin läsare.

Jossie
IP: 217.209.217.32

Vad ska du göra i Mora? Semester eller mhe? Kan du inte berätta lite mer om din inläggning? Varit inlagd fler gånger, eller bara en? Var va du inlagd? Någon medicins avdelning eller på psyk? Bup eller vuxenavdelning? Vad har du annars fått för hjälp? Förlåt för mina frågor. Kram

Svar: För det första blir jag bara glad när det är någon som ställer frågor, så var inte rädda att fråga! 
Har skrivit mycket om Mora på bloggen men för er som har missat det så ska jag dit tillsammans med bästis Rebecca för att gå intensivkurs i körskola. Vi kommer att bo hos Rebeccas släktingar och förhoppningsvis kommer jag hem efter tre veckor med ett körkort i handen. Så det kommer inte riktigt bli som en semester men självklart kommer vi göra annat än att köra bil.
När jag pratar om att jag har varit inlaggd så syftar jag på ätstörningsbehandlingar. Våren/sommaren 2011 var jag tvångsinlaggd på SCÄ:s familje slutenvårdsavdelning. Det hjälpte mig ur det djupaste djupet av anorexin men julen 2011 blev jag sämre igen och tillslut anmälde jag mig själv till bedömningssamtal på Capio anorexicenter. Där blev jag först erbjuden heldygnsvård i ca. 9 veckor och efter det gick jag på dagsjukvården i några veckor. 
Förutom det har jag inte fått någon annan hjälp, om man inte räknar med att jag har träffat psykolog/behandlare under hela min sjukdomstid. Men jag har aldrig varit på psyk eller bup.
Hoppas jag svarade någorlunda på dina frågor, kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0