Behandling behandling

anonym om Svar på fråga:
Vad tyckte du om de olika behandlingarna? Positivt/negativt? Vilken hjälpte dig mest?

Svar: Jag tror dt mycket beror på vilken inställning man har när man kommer i behandling. När jag var på SCÄ för ett år sedan ville jag inte bli frisk. Jag var tvångsinlagd och gjorde allt för att kämpa emot viktuppgång och hade inte riktigt förstått ens att jag var sjuk. Så det var nog på grund av det jag aldrig blev frisk.
När jag sedan kom till Capio i januari var det en egenanmälan för att det var jag själv som kände att jag inte klarade av livet längre. Jag ville bli fri på riktigt. Därför gick jag in med inställningen till att kämpa allt vad jag orkade och ta emot all hjälp jag kunde få.
Men förrutom min egen inställning så måste jag säga att Capio har hjälpt mig enormt mycket, mer än SCÄ gjorde. Där fick jag en förståelse för mitt beteende och mer terapi. På Capio är det ingen som tvngar en till att äta eller bli frisk utan det är helt ens egna val och är man inte motiverad alls så blir man utslängd och det tycker jag är bra. Man kan aldrig bli frisk om man inte vill det alls. Jag är så otroligt tacksam för allt Capio har gett mig!


Kommentarer
Josefine

Jag var där i slutet av juli och sen augusti. Vi måste precis ha missat varandra! Kram

2012-05-08 @ 07:44:05
URL: http://Http://svartangel.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0