Fan

God morgon!
.
Det var en fin morgon först som förstördes av att jag skulle testa ett par gamla shorts, det vanliga misstaget alltså. Och det var inte så att det var så kallade sjuk shorts som jag hade när jag var väldigt tunn utan detta var shorts jag hade när jag var frisk. Dessa shorts gick precis över höfterna nu och vad jag minns var de inte såhär tajta när jag var frisk. Så där fick jag mig en riktig käftsmäll. Vad ska detta betyda? Är jag större nu än jag var innan jag blev sjuk? Eller är det så att allt mitt fett satt sig just på höfterna/låren för jag vet att jag vägde mer än jag gör nu förut. I alla fall sjukt mycket ångest på det. Vill nästan börja gråta, vilken tönt jag är. Men förstår ni hur jobbig det är att inse att man kanske är större än förut till och med. Orkar inte.
Tänkte i alla fall trotsa tankarna och ha på mig dessa shorts idag, om jag inte fegar ut. Får tänka att det är ingen annan som bryr dig om att jag är fet förutom jag själv.
.
Bort med dom jobbiga tankarna. Idag har jag rep inför kvällens konsert och sedan håltimme för att sist ha en lektion. Sen slutar jag men tänkte hänga lite med mina tjejor innan konserten ikväll, kanske går och äter middag någonstans eller nåt.
.
Ha en underbar dag, tänker på er <3


Kommentarer
Josefine

Jag tror faktiskt att det är så att du inte riktigt kommer ihåg. I anorexins klor blir man så van att allt sitter löst, hängigt, fult och dåligt! Annars så är du ju faktiskt flera år äldre! Mina behandlare säger alltid att jag inte kan jämföra mig med hur jag såg ur förut eftersom jag faktiskt aldrig tidigare har varit 17-18. Så trotsa ångesten och ha på dig shortsen för det är INGEN som ser om de nu skulle sitta tightare och det är definitift INGEN ANNAN som tycker att du är det minsta tjock!<3 kram

2012-05-25 @ 11:21:11
URL: http://Http://svartangel.devote.se
Jessica

Bra, ta på dig dem och lev! Säger precis som damen ovan, för övrigt. Det händer en jäkla massa med kroppen i övre tonåren och jag har faktiskt rätt nyligen insett att jag inte kan jämföra min 21åriga kropp med den jag hade som 15, 16 eller 18-åring.



Man kan liksom inte resonera i termer av "större än innan", det funkar inte. Fettfördelning (bröst/rumpa), muskelmassa och skelettet förändras så sjukt mycket. Så försök skippa det tänket! :) kram

2012-05-25 @ 14:47:48
URL: http://kessen.blogg.se/
Saga

Karolina. Du var bara ett barn. Du ska bli kvinna nu. Klart du har mer höfter, och märkligt vore annars, liksom vuxen och ha samma storlek som när man var 14? ah. fast nej. Var stolt och walk your shoes(shorts). Du är snyggare än någonsin tidigare. Love!

2012-05-25 @ 18:48:10
URL: http://skavsnigels.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0