Svar på tal

Anonym  ([email protected]) om Söndag med Ellen:
Heeeeej :) 
Jag har några frågor till dig hehe :) 
Hur gammal är du? 
Vad heter du? 
Kan du berätta lite mer om capiosheldygnsvård? 
Hur det fungerar, vad du tyckte, var du väldigt sjuk när du kom dit? 
Vad har du för hjälp nu?
Hur länge var du inlagd? 
Vad läser du för något? Linje asså :)
Osv. Är nu läsare. Men redan efter denna lilla tid jag följt din blogg kan jag inte annat än älska den. Motiverande och allt. 
Lycka till, kraaaaaaaam!!!!!

Svar: Först vill jag tacka för all beröm, det gör mig så himla glad att höra att jag kan peppa någon, bara någon så är jag glad!
Sedan till svaren. Jag heter Karolina och är 18 år, fyller 19 i september.
Vet inte så mycket jag kan säga om Capios heldygnsvård mer än att den är skitbra för en om man är riktigt nere i skiten. Där får man hjälp att bryta alla anorektiska mönster eftersom det enbart finns utrymme för mat och vila. Man äter 6 ggr om dagen och har endel små grupper med fokus mot friskheten, men inte så mycket eftersom de flesta inte riktigt är kapabla till terapi när de kommer in där.
Tyvärr så måste jag medge att jag hann bli ganska så sjuk innan jag kom in där. Det var efter en resa i julas som jag trillade tillbaka i anorexin och jag fick inte hjälp förrens det hade gått riktigt långt. Jag var inte nere på det lägsta viktmässigt men hade jag inte fått en plats på Capios heldygnsvård så hade det nog inte tagit så lång tid tills jag även var det. När ja väl fick platsen bestämde jag mig för att vända på allt, jag skulle bli frisk. Men jag hade nog lite för bråttom och var nära på att skriva ut mig flera gånger. Men jag höll i och min vistelse på 51:an blev 8 veckor lång.
Efter det kom jag till Capios dagsjukvård (52:an) och där var jag i ca. 6 veckor (?) tills jag till slut skrev ut mig. Idag har jag endast kontakt med Capio för vägningar men så fort det finns plats så kommer jag att få gå i öppenvården för samtalsterapi. Annars har jag en gammal behandlare från SCÄ som jag går och pratar med ibland vid behov.
Så nu har jag som sagt börjat skolan igen och jag läser det estetiska programmet med inriktning musikal, det är den bästa bästa linjen vill jag bara säga, jag stormtrivs! Började i min nuvarande klass i tvåan efter att ha hoppat av skolan p.g.a. sjukdom i tvåan tidigare (jag gick alltså om). Mitt mål nu är verkligen att inte behöva gå om igen eftersom jag älskar min klass och linje.

Hoppas det var någorlunda okej svar på dina frågor!


En sjuk Karolina (ca. 1 år sedan)

Karolina idag. Med en annan kisse, haha


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0