Frukost alternativ!

God morgon!
Ligger i vanlig ordning i soffan och slötittar på vakna med the voice efter att ha ätit frukost. Har kommit på en sak, jag tror jag har snöat in mig lite väl mycket på min standard frukost. Det blir alltid samma yoghurt med samma flingor, samma macka med leverpastej samt exakt samma juice. Är väll inget fel med det egentligen men t.ex. idag fanns inte den yoghurten jag brukar äta och då började paniken komma. Vad skulle jag nu ta? Slutade med att jag skällde ut mamma för att hon inte köpt hem den yoghurten jag alltid tar. Det är inte okej! Jag måste kunna vara lite spontan och bara rycka på axlarna och ta en annan. Slutade i alla fall med att jag fick ta en annan yoghurt men att detta blev till en sån stor grej känns ju helt absurt. Nä, skärpning Karolina!
Vill börja variera mina frukostar lite mer men helt ärligt är jag rädd att det ska bli för lite (och kanske också för mycket). Känns lixom tryckt att bara ta min vanliga frukost för då vet jag exakt hur mycket det ska vara. Därför vill jag nu få tips av er på frukostar jag kan variera min vanliga yoghurt med flingor, macka och juice med. Vill bara tillägga att jag absolut inte tycker om gröt. Kom igen, jag vill ha tips!
.
Idag är jag leeeeedig! Haha, inte så himla ovanligt, vi ha ju nästan alltid inställda lektioner. Men idag är jag helt ledig, har ingenting att passa. Men som tur är ska jag möta mamma i stan på eftermiddagen för fika och kika på klänning inför Sagas 18-årsfest på lördag. Känns bra att jag har något uppbokat idag i alla fall, annars skulle jag nog klättra på väggarna av rastlöshet. Och framför allt vill jag inte ens tänka på hur tankarna skulle vara på mig. Men ska försöka njuta av ledigheten och fixa och dona lite här hemma på förmiddagen. Mamma bad mig gå till Willys och handla lite mat så det ska jag väll ta och göra. Ska köpa med mig keso, känner mig sjukt sugen på det.
.
Ha en finfin dag gullisar! LOVIE


Kommentarer
Saga

Åh det finns en jättebra frukostblogg som du säkert kan få inspiration ifrån! :) www.frukostera.blogg.se

2012-05-31 @ 12:44:34
URL: http://wanttobehappy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0