Ljuger vågen?

Greta frågade mig om muslin jag gjorde och ja den ska in i ugnen. Jag hade den inne i 15 minuter på 200 grader.
 
Hej gott folk!
Det är redan bäck mörkt ute och klockan är inte ens 7. Nu är verkligen hösten här, man kan nästan känna det i luften, så kyligt och friskt som det är. Jag brukar tycka hösten är mysig, dels för att det blir mörkare och man får lov att sitta inne och mysa med en kopp det och dels för att det närmar sig jul mer och mer. Men nu för tiden ger tyvärr hösten mig gamla minnen som jag inte vill ha upp. Men den här hösten ska bli annorlunda, det har jag bestämt. 
Var ju på Capio idag och träffade A för samtal och vägning. Utan att säga för mycket så går det inte riktigt som det ska nu. Eller det går väll inte dåligt precis men min kropp har verkligen kommit igång om man säger så. Förbränningen är på högfart och vad jag än äter verkar det som min kropp helst gör av med på en gång. Det är ju inte så att jag äter extremt mycket men mer än vad jag ätit tidigare och gått UPP i vikt. Ännu en gång fick man bevisat för sig hur mycket mat en kropp behöver för att ens hålla vikten. Så det blev mycket prat om det idag, hur jag ska ändra om lite i min kost och så. Kommer vara tvungen att föra matdagbok till nästa gång, vilket inte uppskattas så mycket men är ett måste. Tro inte att detta betyder att jag är påväg neråt nu, det är mer att kroppen kommit igång med förbränningen och så. Jag är en ganska aktiv människa så då krävs det mer energi in. Men det ska nog vända till nästa gång hoppas vi, vill ju bara stabilisera vikten nu, trodde att jag hade gjort det men kroppen är lurig. 
 
Nu har pappa massa gäster hemma så jag får hålla mig instängd på rummet, haha. Tur att jag har dans lite senare att åka till i alla fall. Men lär ju bli jättestelt när jag ska gå till köket och hämta mellanmål efter dansen där de sitter och pratar, haha fokskygg jag låter. Men jag verkligen hatar att hälsa på folk, bara stelt och tråkigt haha. 


Kommentarer
Lina

Jag gillar verkligen din blogg! Du är så fin och skriver kloka saker :)
Äter du efter något slags matschema nu? Hur ser en typisk matdag ut för dig?

2012-10-11 @ 23:35:16
L

synd att mötet gick som de gick om man säger så men nu har du ju fått ditt liv tillbaka med aktiviteter o full fart så man kräver så mkt mer, du kommer lära dig det snart :)
och jag tränar på gymmet med vikter och ibland går jag med mamma på bodypump. Annars tkr jag gymmet är roligast o är där typ 3-4 ggr i veckan. Sen har jag börjat löpträna nu för jag vill ställa upp i lopp så det blir något/några löppass i veckan!
kramiiis! var bor du?

2012-10-12 @ 07:58:01
URL: http://bestigaberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0