Fokusera Karolina, fokusera

Hejsan!
 
Blev som jag trodde en riktigt bra dag i skolan. Har fått träna på något av det jag har mest svårt med just nu, att vara närvarande. Ibland är jag inte riktigt så med i vad jag gör, vilket ofta resulterar i att jag bara gör saker utan att tänka. Någon som känner igen sig? Nu för tiden har jag ganska svårt att hänga med i vad jag ska göra eller hur jag ska göra. Har liksom svårt att fokusera och vara delaktig i saker. Sådan är jag egentligen inte som person, brukade alltid vara den som kom med idéer och var mest aktiv, men på senare tid har jag svårt att leva i nuet. Megajobbigt men jag hoppas det går över snart. Idag hade jag i alla fall en dag då jag kände att jag var med, jag var närvarande. Sedan känner jag också att det blir jobbigare och jobbigare att vara fokuserad på att leva här och nu ju längre dagen går, antar att jag fortfarande är i den fasen då det är ganska ansträngande för mig att vara social och "på hugget" en hel dag? Har kanske inte riktigt energin för det än? Vad vet jag.
 
Haha nu blev det helt plötsligt ett djupt inlägg detta. Jag som egentligen bara skulle hålla mig kort. Men ibland får jag skrivlust och vilja att få ut mig allt som ligger och grubblar inuti, och vad passar då inte bättre än att använda bloggen till att skriva av sig på?
 
Kvällen har väll inte varit sådär jättebra. Eftersom jag legat lite efter med plugget fick jag panik när jag kom hem för allt jag borde ha gjort men struntat i. Herre gud, måste verkligen ta tag i mig nu. Och en normal människa hade ju bara bitit i det sura äpplet och satt sig och pluggat allt som är tills imorgon. Men jag är tyvärr inte normal, så istället ägnar jag timmar åt att ligga på sängen och panika och hata mig själv för att jag inte tagit tag i det tidigare. Ja vad ska man säga? Hopplös människa. Lite bråk med mamma också men slutade i alla fall med att jag fick lite gjort inför engelskan imorgon så helt hopplöst känns det inte längre. Grejen är bara att jag vet ju att jag kan så mycket mer. Skulle gå jättebra i skolan om jag bara tog tag i mig själv, det vet jag. Men antar att detta hänger ihop med det jag snackade om tidigare, jag har svårt för fokus just nu. Vet bara inte vad jag ska ta mig till?!
 
Nu ska jag gå ner och värma mig en kopp chaite. Blir kvällsmys med plugget idag. Och tyck inte synd om mig, jag förtjänar det haha. Puss på er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0