Måndag

Ingen vidare blogglust. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, är som ni förstått inte på pepphumör just nu, och det är ju just det som jag vill att min blogg ska vara, peppande. 
 
Har i alla fall varit på teater med min engelska c grupp idag på eftermiddagen, var helt okej, glad att jag förstod det mesta i alla fall trots att det var på engelska. Sedan kom jag hem, tog en dusch (har svettats hela dagen) och lagade middag till familjen. Och nu sitter jag återigen här vid skrivbordet och försöker fokusera på mitt projektarbete. Men det går framåt, ärligt talat. Har just skrivit klart min projektplan som jag ska lämna in till min handledare imorgon. Skönt att det händer någonting, även om jag behöver en massa push och hjälp av mamma. Men tur att hon finns, annars vet jag inte vad jag skulle gjort.
 
Såg just min gamla läkare från Capio på tv på tal om ingenting. Ellen smsade och sa att hon var med på "fråga doktorn" på ettan. Såklart handlade avsnittet om ätstörningar, hade gärna velat se hela men jag hann bara se lite på slutet. Men det som fascinerade mig var att jag såg på henne på ett helt annat sätt nu än när jag pratade med henne på Capio. Då tyckte jag hon var dum i huvudet och tänkte typ "hon vet ingenting om allt", men idag tyckte jag hon sa rätt vettiga saker. Förundras ständigt hur mycket närmare friskheten jag kommit på så kort tid.
Ska kanske se hela programmet på svtplay om jag orkar senare, kan ju vara intressant.
 
Men nu har brorsan kommit hem från träningen så nu ska vi kolla på film och mysa. Vet att jag egentligen borde plugga.. Påminn mig inte..
 
Puss hej!
 


Kommentarer
H

här kan du se hela avsnittet!

http://www.svtplay.se/fraga-doktorn



2012-09-11 @ 09:35:30
Maja

Härligt att projektarbetet går framåt! :D Är det ett teatermanus eller filmmanus som du skriver? :)
Det kommer säkert bli hur bra som helst, du verkar vara så positiv till idén så ingenting kommer kunna stoppa dig!
Kram på dig finaste! <3

2012-09-11 @ 15:16:25
URL: http://cuilenya.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0