Mer mat åt folket

Att vakna upp med träningsvärk i varenda liten del i kroppen, det är lycka.
 
Blev mycket träning igår, vilket jag älskar. Men väldigt mycket mat också måste jag tillägga. Tror jag åt mer än vad jag gjort på länge. Dubbelt matschema, MINST, haha. Men visst är det konstigt (och bra) det där att kroppen känner av att den behöver mer när man rör sig mer, det kommer liksom naturligt. Rör man sig mer- äter man mer. Har tänkt på det där, tror jag ska ta och slänga matschemat jag fått från Capio i väggen. Jag behöver mer, speciellt när jag rör på mig. Visst, jag vet att jag inte helt kan strunta i allt vad mattider och regelbundenhet heter, men jag tror att jag kan försöka lyssna lite mer på mina egna hunger- och mättnadskänslor. Orkar inte vara bunden till ett matschema och en viss mängd längre. Och vad bra det känns att skriva det nu, vilken frihet!
 
Nu har jag just kommit em från en lektion i datorkunskap och ska lägga mig och se några avsnitt av favorit serien just nu (ni vet vilken, haha) som belöning för att jag tog mig upp imorse när klockan ringde trots att jag var trött som en gris. Sedan ska jag ta och göra i ordning mig en stor och god brunch hade jag tänkt. 
 
Ha en superfin dag, love love
 
 


Kommentarer
Maja

Låter som en riktigt bra idé! :D
Jag tycker att det är såå gott att äta typ godis när jag varit ute och sprungit eller något sånt, det smakar alltid så mycket godare när man har tränat.. x)
Kram <3

2012-09-20 @ 16:06:47
URL: http://cuilenya.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0