Fällor

Hemkommen efter en lååång dag och intagit god men enkel middag bestående av panerad fisk med potatismos.
Eftermiddagen/kvällen spenderades hos min behandlare och ett mycket välbehövt samtal fick vi.
Vi pratade bl.a. om fällor. Nu när jag börjat gå i skolan och klarar mig mycket utan behandling så måste jag passa mig riktigt noga för fällor, stora som små. Det kan vara att minska lite på något eller ta en extra promenad. Det ger inte så mycket ont men grejen med dessa fällor är att börjar man följa den lite ena dagen så blir det bara mer nästa dag, och mer nästa och så fortsätter det så. Jag vet att jag inte kan ta en kompensatorisk eller ångestlindrande promenad ena dagen utan att behöva ta en lite längre promenad näst dag. Det stämmer verkligen så bra, man får inte luras in i några av de fällorna som anorexin sätter upp för en, den gör allt för att på något litet sätt dra ner en i skiten igen och jag tänker verkligen inte gå med på den det här gången! Det gäller inte bara att vara duktig och äta allt en gång utan det gäller vid varenda måltid, varenda dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0