Matschema

Har fått några frågor om vad och hur mycket jag äter o.s.v. Egntligen tycker jag inte om att lägga ut och berätta om exakt vad jag äter eftersom jag inte tycker att man ska jämföra sig med andra, alla har sitt eget matschema anpassat efter just sig själv, men eftersom jag anser att jag för närvarande äter ganska exemplariskt och jag tror att folk skulle må bra av att äta som jag gör så väljer jag att lägga ut det här.
Såhär ser mitt matschema ut:
frukost: en skål fil med flingor och ev. frukt, en mjuk macka med pålägg samt ett glas juice
mellis: 2 näringsdrycker
lunch: en portion enligt tallriksmodellen. När det gäller mått så är det väll ca. 2 dl kolhydrater och 2 dl protein. Har en exakt lista men orkar inte skriva upp allt här och dessutom följer jag inte den längre.
mellis: kan vara vad som helst, men t.ex. fil med flingor/risifrutti/fikabröd
middag: samma som lunch
mellis: 2 mjuka mackor med pålägg plus te
Kom ihåg att detta är ett minimum, blir ofta mer, särskilt på kvällarna
Idag har jag ätit:
frukost: en macka med philadelphia, en bit kladdkaka
mellis: 2 ND
lunch: Fiskkakor med stekt ris och gurksallad (restaurang)
mellis: hemmagjort "glass" bestående av vaniljyoghurt och MASSA bär, havregryn på toppen
middag: Köttfodue och potatiskroketter och sallad
efterrätt: frukt och chokladfondue
kvällsmål: 2 mackor med philadelphia/leverpastej plus ett glas soyamjölk
Dagens smarriga lunch
Mellanmål klockan tre
Åå dör
Kvällsmål, plus mammas macka fick va med på hörnet


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0