School

Hallojsan!
Jag är redan hemma från skolan. Sitter och äter mellis och halsar cola light ( jag vet, inte bra men en gammal anorektisk vana som sitter i, kan inte sluta..). Har ni några sådana vanor som man licksom inte kan sluta med för det har suttit i så länge? Jag har som tur är jobbat bort de mesta av dessa vanor men några sitter kvar. T.ex. så äter jag alltid grönsakerna innan själva maten, äter allt för sig och blandar aldrig, tuggar tuggummi mest hela dagen etc.. Ja ni hör ju, många små onödiga skitsaker egentligen som behövs jobbas bort för att jag ska bli helt frisk, och det vill jag. Men kom ihåg att jag förut (för typ ett år sedan) hade extremt många fler saker och rutiner jag strängt följde. Bl.a. tog det flera timmar för mig att äta en portion då jag skar allt i pyttesmå bitar. En annan sak var att jag drack ofantliga mängder te, utan något i så klart. Jag verkligen överdrack(?) mig på te så nu hatar jag det, haha. Nä sådana vanor ska inte få plats i mitt liv längre, punkt slut.
Nåväl, tillbaks till idag. Hade bara en lektion och sen slutade jag, men stannade i skolan och åt lunch efetrsom att jag vet att det går sämre när jag är ensam och jag inte hade något hemma. Sedan kollade jag på repet till en musikal som några i min klass ska vara med att sätta upp. Där skulle egentligen jag också varit med så det känns ju lite trist. Det är då jag tänker varför kämpade jag inte lika mycket förut så att jag missade allt roligt, istället fokuserade jag på det sjuka och glömde allt kul som väntar.
Men det ger mig i och för sig ännu större anledning att kämpa arslet av mig nu, jag ska fan inte missa mer nu, nu är det min tur å leva!! Varför se tillbaka och ångra när man kan blicka framåt och göra det bästa av sin framtid? Så lever jag nu.
Ikväll ska bara slappas hemma framför tv:n. Behöver det efter igår kväll känner jag. Är inte van att vara ute och dansa så mycket. Kommer nog slinka in ett och annat inlägg.
PUSS på er
Sååå gott men onyttigt (i alla fall för oss anorektiker..)


Kommentarer
Jen

Har likadan. Men försöker hålla mig till helgen, pepsi Max är dock min favvo ;) helt rätt har du i att inte ångra det som varit. No regrets! Blicka framåt och försök göra det bästa av framtiden istället :)

2012-04-20 @ 20:39:45
URL: http://thejenna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0