Sol

Hallå igen! Var ett tag sen.
Hade verkligen noll blogglust igår så det blev lite klent med inlägg men det ska bli bättre, lovar!
Denna skolveckan har varit lite annorlunda eftersom mina klasskompisar har repat till en musikal, som jag för övrigt ska gå och titta på idag, och bjudit på en hel del utmaningar. Var lite tokigt att min första vecka i skolan var så här rörig men det har ju funkat i alla fall. Idag börjar jag inte förrens efter lunch så det blir att äta både näringsdryckerna och lunchen hemma. Mamma har lagt min lunch i en låda i kylen så att jag vet hur mycket jag ska ha, så det känns bra. Bra att underlätta lite om man kan tycker jag. Att lägga upp och äta ensam är en utmaning som kommer längre fram. Just nu är jag bara glad att jag ens kan äta själv, det är ett stort framsteg för mig.
Sen är det de där med att sysselsätta sig med något så att ångesten inte kommer så starkt men hade tänkt att gå ut och sätta mig i solen en stund, är ju så himla fint väder idag. Hoppas man får lite färg. Är perfekt glassväder idag så jag hoppas jag får med mig någon frivillig och äta glass i solen efter skolan.
Vill bara att ni ska veta att jag är så himla pepp på livet just nu, har inte känt så här på över två år, så underbart! Och jag måste säga till alla er där ute som kämpar och tror att det aldrig blir bättre, det blir det! Helt seriöst jag trodde inte att jag genom att gå upp i vikt skulle bli lyckligare, snarare tvärtom. Men man blir det. När kroppen och hjärnan får mat börjar man känna känslor igen och man blir mycket bättre på att tänka. Alla kilon jag går upp är så värt all ångest för jag mår så himla mycket bättre, både psykiskt och fysiskt. Snälla alla där ute, våga släppa taget så ska du se att det blir bättre! Jag lovar.
Jag för ca 2 år sedan. En smått olycklig tjej som
trodde att jag skulle bli lyckligare av att gå ner i vikt.
Om jag bara visste vad jag gav mig in på..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0