Frågor och måsten

Anonym skrev: Hur mycket vägde du när du kom till Capios heldygnsvård? Hur lite måste man väga? Har du några bilder sen dess? Någonsin fått sond? När började du bli sjuk? Måste man väga ett visst antal kilo för lite för att få bli inlagd. Förlåt för mina frågor. Kram!
 
Svar: Tänker inte säga vad jag vägde, vet inte ens exakt. För det är inte intressant för någon egentligen, bara ett sätt att trigga igång anorexin. Men sjukdomen hänger som sagt inte i vikten och man kan vara jättesjuk trots en normalvikt. Därför fanns det folk där som var normalviktiga. Dock är de flesta mycket lågviktiga av den anledningen att man ofta inte klarar sig själv när man är så pass underviktig. Men du kan med all säkerhet få vård där utan att behöva vara sjukligt smal. 
Jag har inte många bilder på mig från den tiden eftersom jag hatade min kropp då och inte ville vara med på bild, men endel har jag. 
Nej jag har aldrig behövt sond, har alltid haft en vilja långt där inne om att börja äta igen och bli frisk. 
Tankarna kom till mig sommaren 2010 så sen dess har jag varit sjuk. 
Bara kul med frågor, kram!
Jag och min sötaste katt som pussas
 
Heeeeej finisar!
 
Jag kom precis hem från skolan efter en lång teaterlektion och sitter nu och knaprar på lite snacks jag fixade ihop. Torkade dadlar, mandlar och hallon samt ett stort glas kall soyamjölk, mums!
Det är skönt att vara tillbaka i skolan samtidigt som det känns lite depp. Just nu längtar jag bara till helgen då min lilla Ellen ska komma hit på besök. Saknar henne så himla mycket och det kommer bli jättemysigt tror jag. Någon som har några tips på roligheter man kan hitta på i Stockholm med en liten värmlänning? Bara att få träffa henne igen kommer bli bäst!
 
Ikväll har jag planerat att ta tag i lite saker jag måste få fixat. Bl.a. läxor och så. Säger det varje kväll men blir liksom aldrig av. Det är egentligen inte att jag är lat utan är bara riktigt bra på att skjuta upp saker och ting och sedan få dåligt samvete för att jag inte gjort det. Är så himla jobbigt för jag har aldrig varit sådan utan det är något som har kommit på senare tid. 
Men nu har jag gjort i ordning en lista över saker som jag ska ha gjort den här veckan så får hoppas att det gör mig lite mer ansvarstagande. Eller något.
 
Nu ska jag ta tag i det, hej och hå!
 


Kommentarer
Ellen

Åh det kommer bli underbart, saknar dig så sjukt mycket! Allt vigör blir kul och kommer bli så himla skönt att bara träffa din min goa Karolina!

2012-08-27 @ 20:22:16
URL: http://Www.ellenguztavsson.devote.se
Maja

Hoppas du fick läxorna gjort!
Själv gör jag nästan alltid allting precis när jag får det, så ibland har det varit lektioner jag inte gjort någonting på eftersom jag redan varit klar.. Det är inte så bra det heller.. xd
Kram <3

2012-08-28 @ 16:39:39
URL: http://cuilenya.blogg.se
Jen

Får jag också fråga en sak? :) hur mkt gick du från att äta när du var som sämst och sen börja äta? Behöver lite riktlinjer då man lätt tar för lite för man tror det räcker men samtidigt inte vill gå upp för fort heller.

Tacksam för svar!

2012-08-28 @ 21:29:50
URL: http://thejenna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0