Svar på tal: En matdag

Lina skrev: Jag gillar verkligen din blogg! Du är så fin och skriver kloka saker :) 
Äter du efter något slags matschema nu? Hur ser en typisk matdag ut för dig?
Svar: Tack för komplimangerna, vad glad jag blir! I princip kan man säga att jag äter efter ett matschema eftersom jag insett att jag själv mår bäst av att göra det. Men jag följer det inte slaviskt och ofta blir andra tider och mängder men i det stora hela blir det nog efter matschemat.
En typisk matdag för mig är väll när jag går i skolan, då blir det ofta samma. Det börjar med frukost hemma som varierar mycket, sedan lunch i skolan rätt tidigt, därför äter jag oftast inget på förmiddagen men det brukar jämna ut sig under dagen. När jag kommer hem äter jag mellanmål vilket varierar väldigt mycket beroende på vad jag är sugen på (har jag tränat äter jag mer), är ofta hungrig när jag kommer hem från skolan eftersom skolmaten inte är den bästa. På kvällen äter jag middag med någon i familjen och innan jag går och lägger mig blir det alltid ett kvällsmellis, förstår inte folk som kan gå och lägga sig utan att äta något innan, då blir man ju hungrig under natten. Eftersom jag äter väldigt regelbundet så känner jag oftast inget behov av att småäta mellan målen och jag är nästan aldrig sötsugen, men ibland kan det slinka ner en mörk chokladbit eller två. Och frukt äter jag alltid utöver. 
Haha vad långt det blev! Men jag hoppas du fick svar på din fråga. 
 
Hej gott folk!
Försov mig idag och missade datalektionen, inte bra. Eller jag vakna precis när den börja och jag orkade inte stressa så gick in och frånvaro anmälde mig. Känns alltid fel när det händer men får väll se det som ett tecken att min kropp behövder sömn och då ska man lyssna på den. Haha, eller nåt. Men den senaste veckan har det faktiskt blivit ovanligt mycket sömn, ändå är inte kroppen helt utvilad än. Konstigt. 
Men snart ska jag gå iväg till skolan så jag inte missar den andra lektionen. En lång dag i skolan väntar och sedan ska jag hem till Saga för att fixa i ordning oss inför en fest vi ska på ikväll. Känner knappt snubben vi ska till, men det lär bli kul ändå. 
Ha en fin da allesammans! Love
 
 


Kommentarer
Maja

Jag förstår mig inte heller på de som kan gå och lägga sig utan att ha ätit något, och jag förstår mig framför allt inte på dem som inte äter någon frukost!
Vi har ganska lika matdagar, fast jag varierar ju inte min frukost så mycket eftersom att jag inte gillar fil/yoghurt blir det ju gröt istället.. ;P
Kramar <3

2012-10-12 @ 16:16:20
URL: http://cuilenya.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0