Ambivalens

Hej flickor!
 
En lite deppigare Karolina som sitter här nu. Har just varit på möte med min nya psykolog/behandlare. Jag kommer inte gå på exakt vad det handlade om men tydligen har Capio en annan målvikt för mig än vad jag hade med min gamla behandlare. Det är inga problem med det egentligen för mig men blir så trött på dom som inte har berättat det för mig lite tidigare. Dessutom vet jag inte om jag kommer kunna gå upp de där sista kilona, som Capio tycker att jag ska göra för att vara säker på att inte halka ner igen, under sommaren. Har ju så mycket jag ska göra denna sommar och att släpa runt på näringsdryckerna överallt känns inte som det roligaste. 
 
Jag lyssnar verkligen på dem och tar till mig av allt de säger. De vill att jag ska få börja leva ett friskt och fritt liv och gör därför allt vad som är bäst för mig. Men samtidigt är det ju mitt beslut, det är ju faktiskt jag som bestämmer över mitt liv. 
 
Enligt min behandlare har jag två val. Antingen tar jag med mig näringsdrycker på mina resor, ser till att gå upp lite extra i vikt så jag inte riskerar att halka tillbaka och följer deras behandlingsplan fullt ut. Konsekvenserna för det är att jag kanske inte kommer att kunna leva så fritt som jag hade önskat denna sommar men då kan jag i alla fall vara säker på att leva fullt ut i höst. Mitt andra alternativ är att jag stannar av nu, i alla fall för tillfället. Jag menar min kropp mår ju bra nu och är egentligen inte i behov av viktuppgång. Jag kommer få en lättare sommar och antagligen kommer jag att bestämma i höst om jag vill ta det där sista lilla klivet. Risken då är bara att jag inte kommer kunna börja leva fullt ut i höst och något ännu värre skulle vara att tappa i vikt, det skulle vara hemskt.
 
Förlåt för extrem deppighet men vet fan inte vad jag ska göra nu.. Snälla, hjälp mig. Vad tycker ni?
 


Kommentarer
Josefine

Oj vilket svårt beslut, jag förstår dilemmat! Jag tror tyvärr inte att jag kan komma med något bra tips, hade jag varit i din situation hade den sjuka delen i mig bara skjutit upp allt men det ska man absolut inte göra av den anledningen! Jag tror nog nästan det bästa vore om du försöker gå upp lite under sommaren och om nd's vid något tillfälle skulle göra dig väldigt låst så kan du hoppa över dem de få dagarna. I och för sig drar man ut på pinan då. Allt har sina för och nackdelar men jag är säker på att du kommer på en bra lösning! Kramar

2012-06-20 @ 17:32:08
URL: http://Http://svartangel.devote.se
anonym

Gör det nu! Inget att vänta på, du skjuter bara upp något som du ändå måste ta förr eller senare. En sommar går fort och du kommer tacka dig själv när hösten kommer att du gjorde det. Lycka till!

2012-06-20 @ 21:57:15
Jossie

Ta nd denna sommaren ut så är set gjort sen, så visar du även för dig själv och för andra att du faktiskt är så pass frisk nu så du kan ta nd lite länge, fast du inte är tvingad. Fattar du? Blev lite komplicerat!! Heh..
Tack för svaren på min förra fråga om inläggningar. Säg till om jag blir personlig.
Håller alla tummar jag kan för att du ska komma hem med ett körkort!!!!!! Kram från lilla mig

2012-06-20 @ 23:16:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0