Inte om utan när

Denna helg har bjudit på många utmaningar. Det har varit allt ifrån födelsedagsfirande till att umgås med kompisar och anpassa sig efter dom. Ångesten finns där, men svagt nu jämfört med förut. Skillnaden denna gång är att jag inte låter den ta över. Den finns där men jag ignorerar den. Och det är så värt all ångest i hela världen. Jag känner mig levande igen. Idag har jag t.ex. tagit en extra kladdkakebit för att JAG vill det. Jag åt mer fast jag egentligen var mätt på lunchen för att JAG ville det. Förstår ni vilken frihet detta är? Att kunna lyssna på sin kropp och känna efter vad som är rätt. Och detta har kommit bara de senaste veckorna. Det är en sådan frihet att kunna leva utan bestämda regler eller förbud.
Det jag vill ha sagt med detta är att jag verkligen tror att man kan bli helt frisk. Jag blir så arg på alla som säger att "tankarna kommer alltid att finnas kvar på ett hörn" och "man kommer aldrig bli fullt frisk, så som man var innan sin ätstörning". För jag tror verkligen att man kan bli frisk. JAG kan bli frisk. Jag har en ganska lång bit kvar men jag kan känna det i hela kroppen, jag KAN, det är möjligt! Frågan är inte längre OM jag blir frisk, utan NÄR jag blir frisk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0