Mat och mat

God morgon!
 
Skönt med sovmorgon idag, börjar inte förrens 11. Dock slutar jag vid halv fem så så lyxigt är det inte. Sitter och äter gofrukost nu, turkisk yoghurt med hallon, mandlar och gojibär samt två knäckemackor med kokt ägg. Har helt snöat in mig på den kombinationen, kokt ägg på knäckebröd, så himlans gott!
 
Är världens sämsta på att svara på kommentarer. Men fick en fråga för ett tag sen om jag kunde lägga upp ett matschema som man håller sin vikt på, så det tänkte jag göra nu. Men innan så måste jag påminna er om att det självklart är olika för alla hur mycket man behöver och detta är ett minimum enligt Capio för en oaktiv människa som inte rör sig ett dugg. Jag har på senaste tid märkt att det behövs mycket mer när man börjar leva livet. Men som sagt, ta det med en klackspark!
 
Frukost: 2-3 dl yoghurt/fil med 1 dl musli/ 2 dl flingor och 1/2 banan. 1-2 mjuka mackor med smör och pålägg. 1 glas juice.
Mellis: 1 frukt.
Lunch: Enligt tallriksmodellen, 1 glas mjölk.
Mellis: 2-3 dl yoghurt/fil med 2 dl flingor och 1/2 banan.
Middag: Samma som lunch.
Mellis: 2 mjuka mackor med smör och pålägg.
 
Detta var alltså vad jag åt på Capio för att stå still i vikt, sen hade jag 2 näringsdrycker för att komma upp i vikt. Men som sagt har jag märkt att detta verkligen är ett minimum, idag äter jag mycket mer och mer näringstät mat och står ändå still i vikt.
 
Nej, nu ska jag snart ta och bege mig till skolan. Hoppas ni får en fin dag! 
 
PUSS


Kommentarer
Maja

Vad skönt med sovmorgon! Vi börjar tidigt alla dagar den här veckan, 8.30 alla dagar förutom 2 då vi börjar 9.. x) (Och idag hade vi inte fått någon lärare på vår första lektion så den började inte förrän klockan 9 eftersom de var tvungna att få tag i en lärare ... xD)
Hoppas din måndag blev jättebra!<3
Kram <3

2012-08-27 @ 16:04:21
URL: http://cuilenya.blogg.se
Mela

tack så mycket!! STOR KRAM :)

2012-08-28 @ 22:52:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0