Stepwise och matdagböcker

Tjabba tjena mittbena!
 
Efter skolan tog jag som sagt bilen (yesyesyes) till Capio för ett långt välbehövligt samtal med min psykolog. Fick göra Stepwise igen som man gör en gång i halvåret. För er som inte är det ett test som skattar olika saker, t.ex. depression, ätstörning och självhat etc.
Och nu kommer jag till det jättekonstiga i det hela. När jag var klar och vi skulle gå igenom resultatet tillsammans visade det sig att jag hade ungefär samma resultat nu som jag hade i början av 2012, alltså när jag kom till Capios heldygnsvård. Vi funderade länge på vad det kunde bero på och till slut kom jag fram till att jag helt enkelt måste ha svarat på frågorna "fel" förra gången. När man är så pass sjuk kan man inte riktigt se sig själv som sjuk. Man har svårt att inse hur allvarlig situation man är i och bedömer sig själv att må ganska bra. Så var det i alla fall för mig. Jag ansåg mig själv helt felplacerad, som att jag inte hörde hemma där egentligen.
Sen ville jag också bevisa för alla att jag inte var så sjuk som dom trodde och därmed blev det att jag svarade att jag mådde bättre än vad jag faktiskt gjorde. 
Så himla hemskt att tänka tillbaka på den tiden, även om jag inte minns ett dugg vad jag tänkte, men skönt att i alla fall ha hittat en anledning till att testen visade samma sak i princip. Sjukt hur man kan ha så sned syn på sig själv. Särskilt jag har en väldans förmåga att få allt att verka så himla bra när det i själva verket inte alls är så. Hur är ni med det där? Visar ni också upp ett yttre som kanske inte alls stämmer med det inre?
 
Innan jag gick fick jag också en hemläxa med mig, nämligen att skriva matdagbok. Det kändes sådär eftersom matdagböcker för mig ofta är kopplade med extrem matkontroll och kaloriräknande. Men hon ville ha en hel veckas matintag från mig så jag får väll stå ut i en vecka. Om det påverkar mig negativt eller positivt i nuläget återstår att se. 
 
I natt hoppas jag på sömn efter för många dagar med mindre än 4 timmars sömn/natt. Så snälla Gud, låt mig sova. 
 
Kärlek


Kommentarer
Anonym

Hur mycket vägde du när du kom till Capios heldygnsvård? Hur lite måste man väga? Har du några bilder sen dess? Någonsin fått sond? När började du bli sjuk? Måste man väga ett visst antal kilo för lite för att få bli inlagd. Förlåt för mins frågor. Kram!

2012-08-26 @ 23:11:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0