Hundvalpar och svar på tal

Halluuuu!

Dagen blev inte så seg som jag hade trott. Åkte hem till Saga direkt efter lunch och fick träffa hennes nya golden retriever hundvalp. Världens sötaste var den och är så avundsjuk! Lilla Vera, som den hette, busade och lekte med mig en stund och jag längtar redan efter henne igen. Hundvalpar måste ju vara de sötaste!
Efter mycket väntande på att Vera skulle kissa åkte vi till centrum för att fixa presenter inför Rebeccas födelsedag imorgon. Hade bara planerat en snabbvisit där men vi hängde i flera timmar. Hade det otroligt kul måste jag säga då vi mest flummade runt och gjorde lite busiga saker, haha. Det är jag och Sagis i ett nötskal asså, inte normala för fem öre.

Sen jag kom hem har jag mest chillat ute med mammi och pappi och pluggat körkortsteori på appar på mobilen, helt besatt! Och klockan nio börjar en film, I hennes skor, på tv som jag tänkte se. 

Förresten, fick en fråga angående om jag följer matschema och vad jag äter nu för tiden för att komma upp i vikt. Jo, det är så att jag faktiskt har nått min målvikt. Jag vet ju inte exakt men på ett ungefär så har jag vikten jag och mina behandlare/föräldrar kom överens om tidigare. Så därför är det bestämt att jag ska sluta med näringsdryckerna, som jag har för att komma upp i vikt, nästa vecka och det känns väldigt skönt faktiskt. Att inte längre behöva sträva för att komma upp i vikt för det tar på en ska jag säga. Men trots att jag tar bort näringsdryckerna kommer jag ju fortsätta att vara noggrann med maten. Mitt minimum är att äta fem gånger om dagen men kan inte säga att jag är så himla noga med att det ska vara exakt längre heller. Jag äter ofta mer än matschemat jag fått ordinerat och ibland blir det en efterrätt extra på kvällen och det hindrar inte mig från att äta något senare om jag blir sugen. Men av erfarenhet vet jag att det är viktigt att hålla på vissa rutiner och att äta regelbundet är alltid bra, vare sig man ska upp i vikt eller inte. 
Trodde aldrig att jag skulle få säga det men idag är jag faktiskt fri från nästan allt vad kompensation och mattider heter. Jag vågar lyssna på min kropp och skiter faktiskt fullständigt i om det blir lite mer än vanligt någon dag. Och det kommer från tjejen som var livrädd för att äta så lite som en gurkskiva utöver matschemat och fick panik om middagen serverades en minut efter sex. Helt sjukt men med tiden har jag insett hur ofarligt det faktiskt är. Mitt tips till er som testat en gång och fått ångest från helvetet, testa igen och igen. En gång är ingen gång men när du väl mött ångesten och sett den gå över så märker du att det inte är någon fara. Ångest är bara ett tillstånd och inget man dör av. Anorexi däremot, det dör man av. 

Oj vad mycket ordbajs, men ni fattar? Jag är så glad att jag äntligen har insett det och jag vill bara skicka lite av denna insikt jag fått till alla er där ute som behöver den. Hoppas ni tar åt er av min text för ni är alla värda att må bra. Lita på att du gör rätt som går emot ångesten för jag lovar det gör du. Det funkade för mig, så varför skulle det inte funka för dig?

Ha en fin kväll nu allesammans, tänker på er.

Här var det meningen att en bild på Vera skulle sitta, men tyvärr krånglar internet lite och vägrar ladda över bilden, sorry..




Kommentarer
sara

sv: tack så jättemycket! jag försöker bli bättre på att fotta, inte min specialite ;)

har lagt ut receptet nu! hoppas du gillar det :)

2012-06-17 @ 22:04:09
URL: http://misssteinholtz.blogg.se
L

åh grattis, va långt du kommit :)
be proud!

2012-06-18 @ 13:01:51
URL: http://bestigaberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0