Midsommarafton

Glad midsommar på er alla fina läsare!!
 
Och förlåt för den enormt dåliga uppdateringen men livet leker just nu, det är ju sommarlov, och jag har tyvärr ingen tid för datorn. 
Jag har i alla fall haft den bästa midsommaren jag haft på två år. Äntligen har jag kommit till den punkten då jag bara kan fokusera på och leva, jag orkar inte bry mig om dumma tankar och äckliga sjukdomar mer. Denna midsommardag har jag njutit till fullo av både god mat och fint sällskap. 
 
Dagen började med frukost ute i det gröna och har fortsatt i samma sommmar anda med blomplockning, kransbindning, bad i sjön och midsommarbuffé med sill och gravad lax följt av dans kring midsommarstången, fika i mängder, femkamp och grillmiddag ute på terassen.
Kvällen avslutades med ett litet kvällsdopp. Riktigt skönt och uppfriskande men nu sitter man inburrad i ett antal filtar och täcken, riktigt iskall kan jag säga att jag är. Men får för hoppnings vis upp värmen snart med hjälp av lite varm mjölk och mysiga kläder. Det är ju inte som förra midsommar då jag hela dagen satt i tjocka kläder samt en filt medan alla andra satt i shorts och linne i solen, så klart på grund av extrem låg kroppstemperatur och för att jag inte åt en tugga den dagen. Nu för tiden fryser jag nästan aldrig men så fort jag gör det blir jag lite illa till mods eftersom jag påminns om den hemska tiden då man gick runt och frös exakt hela tiden, inte kul. Man kunde ju inte tänka på något annat än att försöka få tag i värme. Nej usch, det är nog det jag saknar minst från den hemska tiden.
 
Men nu ska vi inte vara deppiga. Denna midsommarafton har ju trots allt varit den bästa på länge. Visst hade den kunnat vara bättre, jag är ju trots allt inte helt frisk ännu och jag skulle ljuga om jag sa att allt var frid och fröjd, men jag har i alla fall haft en långt mycket bättre midsommar än de två senaste åren. Så jag är mer än nöjd.
 
Hoppas att mina fina läsare har haft en underbar midsommarafton med mycket god mat och roliga lekar!
PUSS BABES
 
 


Kommentarer
isa

åh, låter som en toppendag! fortsätt njuta av livet finis, det är ju underbart!

PUSS

2012-06-23 @ 15:11:35
URL: http://cookiedough.spotlife.se
jen

en del är helt enkelt lite frusna av sig, behöver ju inte nödvändigtvis innebära att det har med din ätstörning att göra. Försök se till allt det positiva så kommer det bli så mycket enklare och lättare att leva :)

2012-06-23 @ 22:15:46
URL: http://thejenna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0