Mitt beslut

Hej finisar!
 
För närvarande befinner jag mig ute på landet. Igår kväll tog nämligen jag, brorsan och pappa vårt pick och pack och åkte ner och kom inte fram förräns sent i nattas, himla mys! Det är rätt fint väder ute så att sitta vid datorn nu känns inte jättelockande. Därför blir det mest att kika in och säga hej nu.
 
Har ett möte via telefon med min behandlare nu om en kvart då jag ska säga vad jag har beslutat mig för. Har fått  mycket stöd från vänner och familj så jag känner mig rätt trygg nu med mitt beslut. Som en underbar vän till mig just sa, "du är så klok i dina beslut just nu att ett "felval" inte behöver betyda slutet för världen". Det fick mig faktiskt att tänka efter riktigt ordentligt. Jag har kommit så pass långt att det nu inte spelar en sådan himla stor roll, det kommer bli bra i vilket fall som helst. Jag ligger inte längre på någon undervikt som kan vara skadligt för mig, det handlar mest om den där säkerheten, att vara helt säker på att inte trilla tillbaka igen. Klart jag inte vill dra ut på det, men egentligen är jag redan i mål. Min behandlare vill att jag ska gå upp lite till så att jag får en säkerhetsnivå och jag förstår henne. Men samtidigt är det inte brottom. Jag är faktiskt i mål och allt jobb jag gör nu är inte för att komma till målet utan för att minska riken för att trilla dit igen. 
 
Det känns bra nu, jag och min kropp mår bra och jag ska fatta det beslut som känns bäst för mig, det är ju som sagt min kropp det handlar om och jag har tagit mig en enorm bit på vägen. Det tänker jag faktiskt vara stolt över. <3


Kommentarer
Anonym

Bra beslut! det var ditt val och du valde det som kändes som det rätta för dig och ätstörningen verkar inte fått vara delaktig i det. Du har så kloka och sunda tankar nu. Du har gjort ett enormt arbete som tagit dig upp till normalvikt och ur ätstörningens tankefällor och du är verkligen välförtjänt av en underbar sommar där du kan få känna dig fri!! :)Kram

2012-06-21 @ 11:40:33
isa

vad du än fattade för beslut så är det viktiga att DU vet att det är rätt. Jag vet inte hur många behandlingar jag hoppat av och hur många som sagt att det var fel av mig. Men nu står jag här idag och är snart frisk. DU KAN!! stor kram

2012-06-21 @ 15:01:36
URL: http://cookiedough.spotlife.se
Josefine

Du är så klok och du har så rätt i det du säger! Jag tror på dig tjejen!

Har bytt blogg och börjat om på nytt, du finner mig nu på http://josefinehs.devote.se
Kram!

2012-06-21 @ 17:10:38
URL: http://Http://svartangel.devote.se
Matilda

Du ska absolut vara stolt över dig själv. Det vore konstigt om du inte var det.
Sv: Ja, jag försöker verkligen så gott det går! Tack snälla, verkligen. Lika så är du! Massa kramar <3

2012-06-21 @ 20:23:23
URL: http://jordgubbssaften.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0