Wisdom

Detta armband fick jag av mamma för några dagar sedan och texten på den betyder otroligt mycket för mig. Det står "God grant the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can and the wisdom to know the difference...amen". 
Denna text är samma text jag har uppsatt på väggen i mitt rum fast på svenska. Den fick jag av en jättegullig tjej på Capio och har betytt väldigt mycket för mig i kampen mot anorexin. För visst stämmer den så himla bra?

GUD, GE MIG SINNESRO ATT ACCEPTERA DET JAG INTE KAN FÖRÄNDRA, MOD ATT FÖRÄNDRA DET JAG KAN OCH FÖRSTÅND ATT INSE SKILLNADEN.

Det finns saker vi kan ändra på, men vissa saker måste man bara acceptera. Som att jag är jag, det kan jag inte ändra på. Det krävs mod, både att förändra det man kan, men också att acceptera skillnaden på det man kan och inte kan förändra. 


Kommentarer
Rebecca

armandet var/är sååå fint!

2012-06-24 @ 11:50:12
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0