Att leva eller att överleva

Ååå en sådan himla fin dag jag har haft idag! Börjar kanske bli tjatig med alla mina påminnelser om hur fint livet är men jag mår bra nu. För första gången på två år kan jag faktiskt säga det, jag mår bra. Jag påstår absolut inte att det är så jämt för naturligt vis kan jag må sämst vissa dagar. Men jag har börjat uppskatta livet mer på ett annat sätt nu. Jag tar vara på livet och på mig själv som person. Även om jag ärligt talat hatar mig själv, hela mig i stort sätt, så har jag ändå börjat inse att jag är jag och det går inte att ändra på. Måste acceptera mina brister samtidigt som jag måste glädjas åt mina framgångar. Det är inte lätt men jag jobbar på det.
.
En riktig lyckokänsla fick jag när jag satt vid poolen med en glass i handen mitt på dagen idag, då levde jag. Alla musikaltjejer åkte nämligen hem till Jossan och badade och spelade lite kubb på lunchrasten, himla trevligt! Jag älskar verkligen min klass, måste bara säga det. Alla är så genuint snälla och roliga.
.
Eftermiddagen/kvällen har spenderats med min bästa Freja. Vi har spatserat runt och letat ut studentskor åt henne och bara myst, som vi gör allra bäst. Älskar min Freja.
.
Nu är jag trött trött trött men måste packa inför Värmlandsresan, wihoo, samt öva på låten jag ska sjunga imorgon inför stor publik. Är så nervös men ska samtidigt bli roligt.
.
Ville mest bara kika in och säga hur enormt mycket jag njuter av livet just nu. Av att vara med mina fina vänner, av att hitta på roliga saker, av att äta och framför allt av att leva. Detta hade jag aldrig trott för något år sedan. Att det skulle komma en dag då jag kunde njuta av livet och skratta igen. Då levde jag inte, jag överlevde.
Jag vet att allt inte är 100 och det kan bli mycket bättre än vad det är idag. Jag kan må bättre och leva mer som jag vill. Men jag vet att det kommer bli bättre, det blir bättre för varje dag. Jag kommer närmare och närmare det liv jag vill leva.
3 bilder från vår förmiddag i solen
Alla musikaltjejor ska bada, wihoo
Härligt värre
Glassigt!


Kommentarer
linnea

Så härlig läsning. Och jag har faktiskt känt väldigt ycket detsamma senaste tiden. Det är inte alltitd lätt eller "kul" men generellt sett har jag känt mig mer levande än någonsin..

2012-05-24 @ 21:34:34
URL: http://linneahs.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0