Ny vecka!

Hallå bloggen!
 
Slutade sent idag och när jag kom hem var jag vråålhungrig. Skolmaten suger, inge god alls och inte mättande heller för den delen. Och jag som alltid tyckt om skolmaten. Åt i alla fall ett megastort mellis när jag kom hem så nu är jag proppis. Och mamma står redan och lagar middag, haha.
 
Känner att jag har kommit igång lite med skolan nu vilket känns bra. Visst, jag har fortfarande väldigt svårt att ta tag i saker men de senaste dagarna har det släppt lite i alla fall. Pratade med min psykolog om det där att jag nu för tiden har så svårt att fokusera på plugget, vilket aldrig varit ett problem förut. Och hon gav ett väldigt bra svar, nämligen att man kan se det som en otränad muskel som måste tränas upp i lagom takt. Jag har svårt att fokusera och även vara närvarande eftersom jag stängt av de musklerna under så lång tid. Under år med anorexi har man tvingat bort de saker som kan vara självklart för så många, som att känna och fokusera. Idag måste jag därför jobba tillbaka det jag under så lång tid skitit i. Låter för mig ganska logiskt och det är även skönt att få höra att det inte är en själv det är fel på utan att det finns en anledning.
 
Nåväl, nu ska jag sluta babbla och knåpa ihop en uppvärmning till en dans. Har nämligen fått i uppgift av min idrottslärare att jag ska hålla i en hel lektion på idrotten själv. Självklart valde jag att köra dans eftersom jag dansat i princip hela mitt liv och det är det enda jag känner att jag kan lära ut till idrottsnördarna i min grupp, haha. Läskigt att hålla i lektionen ensam eftersom jag inte känner en person i gruppen men ändå väldigt roligt att få sätta ihop en lektion helt själv. Nu har jag gjort en asolation del, en styrka, en stretch och en halv uppvärmningsdel. Har bara själva dansen och en diagonal kvar att göra, men det fixar jag! LOVE
Hahah random bild på mig, hade ingen annan lixom
 


Kommentarer
Johanna Brunnberg

MEN HUR SÖT BILD?! Love it!

2012-10-01 @ 18:19:06
URL: http://johannacarolina.blogg.se
L

du är så sötis på bilderna :)
jag gjorde bara världens enklaste fiskgratäng om man kan kalla de för det, ta ett fiskblock och bred på mycket med philadelphia gräslök och sedan in i ugnen ett tag :D hahaha så det va de du såg, men got som faaaasen när magen vill ha mat, och firre ger ju mkt bra grejer som kroppen vill ha :D
puss o kram

2012-10-01 @ 21:56:22
URL: http://bestigaberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0