Dans och vikttankar

Tjenatjena!
 
Har precis kommit hem från en prommis med mamma. Fick prata av oss lite med varandra vilket verkligen var välbehövligt. Vi brukar ta små promenader ibland för att få tid att prata med varandra men nu var det länge sen. Tänkte i alla fall slänga in ett litet blogginlägg om min dag. 
 
Som ni kanske förstod av förra inlägget så var dansen jättekul. Fick vår nya lärare idag och hon var snäll och rolig, kanske inte jättebra på att dansa men det var kul ändå. Hon hade däremot ingen aning om att vi skulle ha balett så det blev jazz istället denna lektion, inte mig emot, jazz är tusen gånger roligare! Men det som var bäst var nog inte danslektionen i sig utan det var mest hur det gick. Gick verkligen jättebra för mig tyckte jag. Jag tog ut det mesta jag kunde och satte allt, men framför allt så orkade jag. Jag kände en sådan enorm ork och pigghet som jag inte känt på åratal. Jag kände mig stark och det var inte längre en kamp att ta mig igenom ett danspass. Tänk, jag har fått tillbaka min ork igen, vilken lycka! Sen kan jag säga att det är en stor skillnad i orken om man ätit bra under dagen, vilket jag gör nu för tiden. Så mycket roligare att orka hänga med i stegen och orka ta ut sig fullt ut. 
 
Efter dansen tog jag bilen direkt till Capio. Hade båda vägning och samtal. Har fått börja se vad jag väger och det känns inte alls jobbigt längre. Vågen pekade idag lite uppåt men det var inget som berörde mig alls. Känns så sjukt att för bara någon månad sedan hade jag fått panik och undrat vad det berodde på när jag inte ens har kämpat för att gå upp. Men idag var det en helt annan grej. Vikten går upp och ner hela tiden och så är det bara. Har i alla fall hamnat på en vikt som känns okej för både mig och min behandlare och här kommer jag nu ligga, med lite upp och nergångar vissa veckor, känns skönt. Och det som känns extra häftigt är att jag idag kan tänka att det inte gör så himla mycket om min kropp vill gå upp lite extra, vill den det så får den det. Jag kommer aldrig att bli tjock, det vet jag med all sannorlikhet. Känns nästan lite spännande att se vart min kropp mår bra av att ligga, lite som ett experiment. Just nu äter jag så jäkla bra. Regelbundet och nyttigt som är bra för kroppen. Om kroppen då väljer att lägga på sig lite extra är det absolut inte för att jag äter dåligt/mycket utan för att den behöver det helt enkelt.
 
Sedan tog jag bilen hem, lagade spenat- och ricotta pasta till syster och mamma och mig själv (vi som var hemma) och sedan blev det som sagt promenad med mamma. 
 
Resten av kvällen ska spenderas framför "paradise hotel Danmark" (haha, Freja tipsa om det och nu är jag helt fast, skitdåligt egentligen) med en stor balja varmt te. 
 


Kommentarer
Louise

Jag blir så glad av att läsa din blogg! Du är en förebild för mig, det känns som att du är väldigt stark som person och du har gjort en otrolig friskhetsresa :)Förstår ju att du inte mår helt bra än såklart, men det är mänskligt!

2012-09-05 @ 21:48:08
Saga

Karolina- Du anar inte hur otroligt stolt jag är över dig!! Och jag beundrar dig, djupt! Kärlek, vännen, kärlek!! <3

2012-09-06 @ 08:13:15
URL: http://skavsnigels.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0