Skola, dans och fika

Nämen usch och fy vilken dålig bloggerska jag är! Det ska det bli ändring på nu.
 
Har väll inte haft ett så himla hektiskt schema egentligen, bara inte orkat ta mig tiden och sätta mig ner för att blogga. Däremot att läsa bloggar, det tröttnar jag aldrig på.
 
Idag blev det en tidig uppgång för min första lektion i engelska c, som SYV mer eller mindre har tvingat mig att gå på, hehe. Är som sagt lite dålig på det där med att ta initiativ så det blir bäst när någon bara säger till mig att göra det. Sen har det väll också med mitt dåliga självförtroende att göra att jag inte anmäler mig till vissa kurser jag egentligen skulle vilja läsa. Tror helt enkelt inte att jag kommer att klara av det. Men jag är glad att jag testade på idag för kursen verkar jätterolig och läraren väldigt bra. Sen är det ju bra meritpoäng också, men det är ju inte det som är huvudsaken. 
Efter lunch hade vi terminens första danslektion. Eftersom jag går musikallinje så har vi alltså dans i skolan. Men för tillfället har vi ingen lärare än så fick ha en vikarie idag som inte var den bästa tyvärr. Blev riktigt sur eftersom jag hade sett fram emot en riktigt rolig danslektion. Hon verkade inte tro att vi kunde någonting och gick igenom det man lärde sig på dagis typ, inte kul. Hoppas vi inte behöver ha henne i framtiden. Haha gud va ond jag känner mig, men det är sant.
Efter dansen gick jag med Becca till centrum och fikade på espresso house. Satt i flera timmar och bara pratade och hade det mysigt. Skönt att få prata av sig riktigt ordentligt med henne. 
Och ikväll har det varit tv-kväll, älska tisdagar! Var hos Maria och kollade både "Ung och bortskämd" samt "Svenska hollywood fruar". Blev dessvärre riktigt besviken på det förstnämnda, ingen jag kommer titta på igen. Älskade första säsongen men den här kändes bara bajstråkig. Svenska hollywood fruar däremot, det är bra det. Jag och Mary bestämde att vi ska ha myskväll framför tv:n varje tisdag framöver och det tycker jag låter som en bra idé.
Min fina Rebecca
 
Nu ska jag försöka sova, hur nu det kommer gå..
Puss godnatt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0