Uppdate: mitt mående

Så klart undrar ni alla hur jag mår nu efter min resa till Mora. För trots att det knappt märks längre så har jag ju trots allt en sjukdom, en ätstörning. 
 
Så inte är det konstigt om ni undrar hur det har gått i Mora, med maten och framför allt måendet. Och ska jag vara helt ärlig har jag inte tänkt på det så mycket. Så länge som jag blir behandlad som en vanlig person så jag jag också bete mig som en. Faktum är att jag har haft så fullt upp med pluggande och körande att jag inte har haft en stund att ens fundera över mat eller kroppen. Jag har inte haft tid att fundera på hur groteskt tjock jag känner mig i min kropp eller hur mycket jag ska äta, och det både på gott och ont. 
Ska jag vara helt ärlig så sköter jag matbiten bäst när jag är hemma, inte så att jag planerar att jag ska äta mindre när jag är borta men det bara blir så. Många faktorer spelar in varför det blir så men den största anledningen är ärligt talat att jag inte tänker så mycket på det.
Men nu ska ni inte tro att jag släppt helt på mitt ätande, det kan jag inte göra förräns jag är fullt frisk. Nej, det har gått över förväntan även om det inte varit exemplariskt. Men jag har kämpat på och framför allt levt! 
 
Nu är jag på hemmaplan igen och tillbaka till min vardag. Både bra och dåligt på det med. Mer tankar men mer struktur, vilket jag behöver. Som sagt, jag är inte helt frisk ännu och att bara släppa på allt nu vore extremt dumt även om det är lockande att leva lite mer fritt ibland. 
 
Kort och gott. Veckorna i Mora har både fått mig att inse hur fri jag är idag men också att jag har en bit kvar. Jag skulle inte kalla mig sjuk längre men jag är inte fri ännu. Frisk men inte fri, två helt olika saker. Men jag ger inte upp, jag ska bli helt fri!!


Kommentarer
Hanna

En fråga, kunde du gå en hel dag utan att äta någonting alls när du var som "sjukast"? eller fanns det något som kändes "Okej"?
Grym du är som kämpar så bra!! Hejja dig!

2012-07-12 @ 21:23:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0