Det går framåt

Hej fina och ursäkta för den usla bloggningen. Har haft så himla fullt upp med att njuta av ledigheten och det fina vädret.
..
Igår åkte vi som sagt hem från landet men för mig blev det hem till bästis för att sova över hos henne. På vägen stannade vi på McDonalds och jag åt en meny (!!) där ifrån till middag. Vet att det inte är värsta grejen egentligen och att äta på McDonalds är en sak som varenda människa kan göra när som. Men för mig som inte ätit där på flera år är det STORT. Och jag är sjukt stolt att jag nu kan bocka av en sak från Ellens och min utmaningslista! Wehåå
..
Men utmaningarna och framgångarna slutar inte där. När jag kom fram till Rebecca blev jag bjuden på chips och riktig coca cola. Två saker som även de varit totalt förbjudna i min (tidigare) värld. Men jag tackade och tog emot och passade därmed på att bocka av ytterligare två saker från listan.
Fattar ni hur grym jag känner mig?! Jag har släppt på alla hämningar och bara lever och jag tar extremt stora steg framåt. Jag vet att det är lite konstigt att vara stolt över sig själv för att man kan äta, något som är så naturligt som det bara kan bli, men jag måste tillåta mig själv att faktiskt få vara det. För just nu går jag emot ALLA anorexins regler och jag skiter blanka fan i det, jag bara gör. Hör du det anorexin, jag skiter i dig!!
..
För att återgå till vardagen. Imorse vaknade vi tidigt. För att vara ärlig så försov vi oss. Så det blev att slänga i sig frukosten och slänga på sig kläderna för att sedan få skjuts av Rebeccas pappa till universitetet där mattekursen skulle äga rum.
Så i princip hela dagen har bestått av utav mattepluggande vilket faktiskt har varit ovanligt roligt och lärorikt. Lärarna var toppen och jag och Rebecca kom fram till att vi lärt oss mer idag än vi gjort på hela året i skolan, snacka om usel undervisning. Men detta var i alla fall toppen för oss, så nu är vi inte längre oroliga över att misslyckas på nationella provet.
Enda minuset var att vi först råkade gå till fel grupp så vi var med dem som läste matteA hela förmiddagen, haha vi två asså... Men det löste sig som tur var genom att vi fick en snabbgenomgång av det de hade gått igenom i den gruppen vi egentligen skulle vara i.
..
Nu ska jag fortsätta jäsa här i solen, såå underbart!


Kommentarer
Cecilia

Sv: Recept finns uppe på bloggen nu! :)



Idag blir det massa kvällsjobb. Lagom roande en lördagskväll ;) Vad hittar du på idag?

Kraamen

2012-05-19 @ 17:11:42
URL: http://vagenupp.blogg.se/
Cecilia

Grymma framsteg föresten!! :D Visst känns det härligt när man bockar av saker på sin "lista"?

2012-05-19 @ 17:12:47
URL: http://vagenupp.blogg.se/
Josefine

Du är grym! Åå jag blir så peppad av din blogg! Fortsätt som du gör för du är såååå himla duktig!! Kramar

2012-05-19 @ 17:21:58
URL: http://Http://svartangel.devote.se
Saga

GRYM blogg!! Herregud vad inspirerande du är. Och GRATTIS till dina stora framsteg, verkligen bra jobbat! kramar

2012-05-19 @ 22:06:54
URL: http://wanttobehappy.blogg.se/
Ellen

Du är så jävla bäst gumman!! Snart är alla punkter avprickade på listan. Vi ska ha det så himla bra när du kommer hit och vi ska göra allt som "normala" människor gör! Wihoo jag längtar så tills du kommer! <3

2012-05-20 @ 10:09:15
URL: http://ellenguztavsson.deviote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0