Inte bra nog

Hejsan!
Förlåt för kass uppdatering men har känt mig lite depp de senaste dagarna. Vet inte vad det beror på men saker som varit hur lätta dom helst känns plötsligt lite motiga.
Har inte varit så mycket skola de senaste dagarna och kan ju bero på det. När jag är hemma med mig själv kommer känslorna ikapp mig. De lilla lilla som faktiskt nu finns kvar av anorexin skriker åt mig att jag gör fel. Den känner att den har tappat greppet om mig och gör allt för att dra mig tillbaka ner. Den skriker på mig hur värdelös och misslyckad jag är, den inbillar mig att jag inte blev tillräckligt sjuk och den påminner mig om hur lätt livet vore om jag bara lät anorexin styra över mig igen. Idag kom en sådan tanke när jag fick reda på mitt betyg i historia. Blev såklart inte nöjd med betyget och kände att jag hade kunnat gjort bättre. Då kom direkt tankarna om att när jag ändå misslyckas i skolan kan jag lika gärna sluta äta. Då är jag ju i alla fall smal. Orkar lixom inte vara både fet och misslyckad.
Sjuka tankar, jag vet. Men såklart lyssnar jag inte på dem utan åkte hem och åt min lunch i vanlig ordning. Men jag blir så trött på dessa tankar som försöker manipulera mig och göra allt för att dra mig neråt. Men jag hoppas att anorexin snart kommer ge upp. Inse att den inte kan vinna över mig igen och lämna mig ifred. Hoppas den dagen kommer snart. Då denna jävliga sjukdom lämnar mig för gott.


Kommentarer
Sara

sv: Hej kära du! Tack för din kommentar och hoppas jag kan bidra med något bra i min blogg :-) Jag mår väldigt bra, känner mig iprincip frisk och har inga direkt förbud och sådär! VIsst har jag lite andra saker kvar att jobba på som sjukdomen har förstört iom att jag varit sjuk så pass länge! men inget matrelaterat :) Det är ju lix det man jobbar med först! Tills hjärnan kan tänka ;) Kämpa på, det går att bli helt frisk och fri! Ta tillvara på dina fina vänner och njut av livet! du är grym precis som du är <3

2012-05-30 @ 19:55:38
URL: http://misssteinholtz.blogg.se/
Marre

Karro, du är verkligen inte misslyckad, du är perfekt! Du är grym som kämpar på, fortsätt så<3 låt aldrig sjukdomen ta över dit liv igen. I choose life. Jag älskar dig vännen.

2012-05-30 @ 21:54:08
Helene

Hej Karolina! Jag minns dig :) Vad glad jag är att du skrev. Även om själva ämnet inte är något roligt. Jag såg en bild på dig på facebook en gång, som gjorde mig chockad. Kände knappt igen dig. Jag ville skriva något till dig då, men visste inte vad:P

Jag har skrivit till SCÄ och fått en tid i slutet av juni, så jag hoppas de kan hjälpa mig. Skönt att höra att det går i rätt riktning för dig! Det gör det för mig också just nu, men ofta dras jag tillbaka, det är så lätt att glömma vad det är jag kämpar för. Det är hemskt att man har hamnat i den här soppan!

Det finns så många små detaljer som bidrog till det att jag inte vet exakt när det började. Men jag antar att det till stor del beror på för höga krav. precis som du skrev i ditt inlägg om betyget i historia. Jag har aldrig haft särskilt höga krav på mig själv när det gäller betyg. Kraven kommer i sociala situationer, eftersom jag har svårt att prata mycket med folk. Det som jag vill göra. Jag tror det är bl.a. det min ätstörning grundar sig på. När jag känner att jag återigen misslyckats med att vara social och bar suttit tyst, då vill jag straffa mig själv. Jag tänker att om jag ändå inte klarar av att umgås med människor så kan jag lika gärna vara hemma ensam, och koncentrera mig på att vara smal. Men det är ju inte det jag vill egentligen. Jag vill ju lära mig att bli mer utåtriktat, och att inte straffa mig själv när det inte går som jag tänkt.

Det vore roligt att träffa dig nån gång :) Kram!

2012-05-31 @ 08:11:41
URL: http://nystig.blogg.se/
frejfrukt

bästa karro, du är inte misslyckad och kommer aldrig någonsin att ens vara i närheten. Du är bäst i världen och dessutom SJUKT JÄVLA SNYGG OCH BRA OCH BÄST OCH PERFEKT. Nu ska jag berätta för dig, du är jättemega smart och jättebegåvad, du kan sjunga, dansa och är en världsbra teaterapa och får mig alltid att skratta och bli på super humör. Och tillråga på alla dessa kvaliteter är du dessutom superdupergalet snygg (därför jag är kompis med dig). Finns ingen annan som du. Tro inget annat, det är du för smart och för bra för. lovelovelove du är inte bara bra nog utan såååååååå mycket bättre!!!! /en galen bestie (men som vet vad hon pratar om, det vet du) PUSSSSSS ses imorn då ska vi åka flak och dansa i regnet



ps. världen fungerar inte utan dig, så gör oss alla en tjänst och tro på vart enda ord ovan och allt annat positivt du får höra. För alt är sant, du är bäst och kommer alltid att vara min bästis, tills vi är gamla fula tanter på ålderdomshem. Tack för mig. ds.



du är grym på att blogga dessutom!!!!!!

2012-05-31 @ 20:33:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0