Offentlig teater

Heeej bloggen!
Är nu hemkommen efter världens roligaste dag i skolan. Har inte haft så roligt som jag haft idag på länge. Har varit med mina bästa vänner och bara flummat runt. Måste berätta en sak vi gjorde:
Det var efter lunchen och vi hade en lång håltimme så vi bestämde oss för att gå till skolan som ligger bredvid vår skola. Sedan körde vi offentlig teater där och låtsades att vi grälade. Det blev en riktig kallabalik! Elever blev helt chockade och lärare la sig i, alla trodde att det var på riktigt. Men det värsta var att det var tre lärare i början som bara gick förbi när vi kallade varandra sjukt elaka saker som "hora" och sådant. Vi ville testa hur långt man kan gå innan lärare säger ifrån och man kan verkligen konstatera att dessa lärare inte borde få vara lärare. Hur kan man bara gå förbi och inte låtsas om det när det pågår mobbning?!!
I alla fall så var det jävligt roligt att få spela ut och verkligen lura alla. När jag är med dessa tjejer så kan jag verkligen göra vad som helst, jag känner mig så fri!
Ni kanske tycker att vi verkar helt störda i huvudet men det är vi nog också, haha! I alla fall så kom vi på att detta ska bli vårat projektarbete i trean, att se hur långt man kan gå med offentlig teater. Låter det inte bra?


Kommentarer
camilla

men jösses vad roligt de lät :D kan nog bli ett kanon projektarbete:D



åå läste att du bokat resa:D fyy vad avis jag e på dig hihi :D har du rest mkt innan?

Du blev förresten kanon fin i håret:D



Förstår hur du menar men samtidigt du är inte din ätstörning eller hur? iallafall känner jag att jag inte vill bli identiferad som en person med anorexia. Men jag kan hålla med dig om just den där "falska tryggheten". Äs blri nästan som en skyddsmantel som man kan skylla ifrån sig allt på ifall saker inte funkar. Något man kan "gömma" sig bakom, har du kännt så? men när de tankarna kommer försöker jag bara mota bort dom o tänka att jag vill faktiskt bli behandlad som en person och inte någon bäbis som inte tål/klarar mkt. förstår du hur jag menar?



kraaam på dig söting:) ha en underbar kväll:D

2012-05-04 @ 19:18:28
URL: http://resanupp.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0