Tisdag

God morgon!
Inte haft en så god natts sömn i natt heller tyvärr. Inser nu att jag inte klarar mig utan mina älskade sömntabletter, inte bra. Får väll ta och köra på dem ett tag till tills min kropp hamnat i ett stabilare läge.
.
Idag är det spex hela dagen i skolan (ovanligt? nää). Ska i vilket fall som helst bli mycket kul. Efter skolan ska jag som  sagt till min behandlare i globen och ha ett samtal. Känns väldigt välbehövligt just nu måste jag säga eftersom jag på senaste tid haft mycket jobbiga tankar som dragit ner mig samt lättare ångestattacker.
.
Dock kan jag inte riktigt sätta ord på vad det är som känns jobbigt så det kommer nog också bli lite jobbigt att försöka förklara för min behandlare vad det är som känns tufft. Vet bara att det inte riktigt har med maten att göra den här gången. Det är mer en rädsla för livet som jag känner. Jag är rädd för att bli frisk och allt vad det innebär. Rädd för att bli vuxen, ta studenten och ge mig ut i den riktiga världen. Den riktiga världen är skrämmande för mig och jag vågar inte riktig ge mig ut där. Förra gången jag var på väg ut i den stora världen blev jag vettskrämd och som skydd tog jag kontroll över maten. Jag gömde mig bakom viktnedgång och kontroll för att slippa tänka på vad jag borde göra. Som att få höga betyg, vara social och bli vuxen. Allt det där som man enligt mig måste göra för att vara en lyckad människa. Allt skrämde mig så mycket att jag började fokusera på något annat för att slippa all denna press, och då fick det bli maten.
Men den här gången hoppas jag att jag kan ge mig ut i den stora världen utan för höga krav på mig själv. Denna gång vill jag inte få panik och vända innan jag kommit fram, aldrig igen säger jag bara.
.
Ha en underbar dag alla fina människor där ute!
Bjuder på en gammal gammal bild från Afrika


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0