Svar på tal

Heeeej babes!
Kort dag idag och nu sitter jag i soffan och äter banan. Har fått en fråga jag tänkte svara på:
Anonym om Dagens mat:
Hur långt har du kvar till din målvikt och vad är ditt mål-bmi? Kommer du sluta ta dina näringsdrycker då du nått ditt mål? :)

Svar: Jag vill inte säga några exakta siffror eller bmi eftersom det skiljer sig så mycket från person till person. Vad som är normalvikt för den ene kanske är en mycket undernärd vikt för den andre.
Men när det gäller mig utgår vi ifrån den vikten jag hade innan jag blev sjuk, det är alltså den lägsta viktgränsen. Sen har jag ju blivit äldre så det är inte konstigt om kroppen vill lägga på sig mer. Det viktiga är att kroppen fungerar och att mensen kommer tillbaka.
Jag har idag inte alls långt kvar till målvikten, skulle tippa på 1- 2 kilon. Det skrämmer mig samtidigt som det är otroligt skönt att snart vara i mål. Att ha den eviga viktresan klar så att man kan fokussera mer på annat, som terapi och liknande.
Som det ser ut nu kommer jag ta bort mina näringsdrycker när jag nått min lägsta gräns för normalvikt och fortsätta äta efter matschemat i övrigt. Sedan om min kropp fortsätter att gå upp i vikt enbart av maten jag äter betyder det att den vill det, någon gång kommer väll vikten stabilisera sig och kroppen känna att den är nöjd. Detta skrämmer mig inte så mycket längre som det gjorde förut. Jag vet att jag inte kommer fortsätta att gå upp i vikt i evigheter utan jag vill att min kropp ska få känna sig nöjd.

Hoppas det var svar på din fråga! Fråga på bara, KRAM


Kommentarer
Sofia

Hej Karolina! Läste ditt inlägg på min blogg. Tack det värmde. Ja blev så himla glad när jag läste din blogg. Att det går så bra för dig. Man undrade jag lite när du bara försvann från dagsjukvården hur det skulle gå alltså.

Kämpa nu på och bli frisk. Vi båda vet ju att sjuk är ju inget liv. Och till sist måste man ju välja den vägen i alla fall. Så det är ju bara att bita i det sura äpplet.

Kram

2012-05-29 @ 17:06:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Akleian

I kampen om ett liv i frihet

RSS 2.0